06 October, 2010

mY 1st DatE

Hye semua....hm...kite cite psl percutian yg baru ni k...
huh..penat gile bdn ni..byk tempat yg aku bwk Wa, Mr.Wa n Mr. Dania aku...hahaaha..lawak lak ngan gelaran ni..tp blh la..nnt ada org tau..(syyy...rahsia)..erm...walopn penat tp mmg berbaloi2 n aku happy gile ngan percutian kali ni..mane x nye dpt jmp Mr. Dania aku stlh berapa bln aku couple ngan Die...hehehe..
Hari sabtu pg aku dh bgun seawl pg..pukul5lbh aku dh bgun..(myb sbb teruja ngan first date kot)hahaha..pastu aku g hntr mak pergi berzanji n sediakan sarapan utk dieorg..aku sediakan nasi impit kuah kacang(mak aku yg wat)..hehhee..lps sarapan kami bersiap2 utk berjln ke Melaka tujuan utama dieorg dtg Melaka..tp blm berjln lg ktorg dh melantak utk tghri..hehhee..(isi tenaga sblm berjln)..kami mkn di Kedai Ikan Bakar Malim..pehhhh..mmg sedap..
lps hbs mkn kami pn trus menuju ke Banda Hilir..Tempat pertama yg kami g mencari selipar utk wa..sbb kaki nye melecet pakai high heel..sian die..lps je cari selipar ktorg trus msk ke Kapal Samudera..kapal yg semua org tau sejarah kewujudan kapal ni kt Melaka..


pandangan dr Menara Taming Sari

Wa & Mr.Wa berada dlm Kapal Samudera
lps dr tu kami msuk lak lg dua kapal yg berdekatan ngan kapal samudera..(nama lg 2 kapal tu aku x tau)hehehe...


Wa & Mr. Wa tgh bersantai dlm slh 1 kapal
setelah menjelajahi dlm kapal2 bersejarah td, kami trus menuju ke Menara Taming Sari...(lpskan hajat wa)hehehe...nk naik tu punyalah ramai...maklumlah nk hujung tahun ni..byk sekolah yg wat rombongan..jd, kawasan tu di penuhi la ngan bdk2 skool..sementara nk menunggu turn naik kami pn sempat la menangkap gmbr..(suh adk2 yg tangkapkan)..

muke2 yg menanti dgn penuh kesabaran(ooopsss...Mr. Dania x blh di tunjukkan utk sementara waktu)
lps je naik menara taming kami berjln lak ke Dataran Pahlawan...nk dapatkan udara yg dingin sbb mase kami jln tu cuaca tgh panas(perlukan aircond, panas..hehehe...)

lps bdn dh sejuk..kami pn pergi la mendaki plak ke Kota A Famosa..tp yg naik nye aku & Mr. Dania aku...Wa & Mr. Wa x nk naik katanya mls..(Wa takut penat sbnrnye..hehehe..)

lan sempat bergambar ngan kete mase zaman kemerdekaan di Melaka(time ni aku & Mr.Dania panjat kota A famosa)
turun je dr kota a Famosa kaki aku menggeletar...huh, mencengkam kaki aku penat x hilang g..hehehe..then, kami pn blk ke rumah utk mandi tp kami singgah d stadium Hang Jebat sbb Mr. Dania nk tgk drift..(tau je ada drift time tu..ssh tol klo org terlibat ngan sukan permotoran ni) & mlm tu kami keluar semula utk naik River Cruise lak..tp malangnye mlm tu kami x dpt naik..hujan..jd, perjalanan bot pn di hentikan serta merta atas arahan pihak berkuasa..hampa sgt..tp kehampaan kami bertukar ceria sbb aku bwk dieorg pusing2 melaka waktu mlm & aku bwk dieorg g makan Yong Tau foo sup...sgt la sedap (kata dieorg) hbs mkn kami pn blk ke rumah sbb dn pn dh penat...jd, kami smbung di keesokkan harinya iaitu hari ahad.
hari ahadnye lak, aku kuar g beli sarapan kt pasar tani...hanya nasi lemak yg dpat aku hidangkan utk dieorg..lps blk dr pasar aku bersiap2 utk perjlnan seterusnya..kuar umah trus cari tiket dieorg utk blk ke kl & ipoh..(tkut tiket habis lak)..lps tu kami trus g melaka utk naik river cruise(penuhi hajat wa)...
last skali baru la kami g cari brg2 survenir yg nk di bawa pulang oleh wa...hbs je membeli kami lepak lak kt tepi pantai & kami still bergambar..hehehe...


setelah penat bergambar..kami pn pulang la ke rumah utk dieorg siap2 berangkat pulang ke tmpt msg2...aku hntr dieorg kt bustand alor gajah...time dieorg naik bas ht aku pn sama ikt naik dlm bas tu..time tu sedih je dlm ht aku(waaaaaaaaaaa my Mr. Dania nk blk...rindu lg kt die)..tp aku wat2 happy sbb aku x nk nmpk sgt yg aku sedih nnt ada org lg sedih dr aku...hukhukhuk.....sedih sgt..
hm.....tggu je la time yg sesuai utk aku kami bertemu kembali...apa2 pn cuti kali ni mmg best...bak kata wa..ini la FIRST DATE aku..hehehe...sgt best..
Inilah kami.......

No comments:

Post a Comment