12 March, 2014

Sambungan Mencari MH370

Hari ni sudah masuk hari ke 5 pesawat MH370 hilang.. Pihak yg bertangunggjawab masih lagi tidak dapat mencari nye.. Walopun negara2 luar yg mempunyai peralatan yg canggih telah membantu negara kite untuk mencari pesawat MH370 tp masih lg menemui jalan buntu.. Andai kata pesawat itu jatuh terhempas atau meletup/terbakar mesti akan meninggalkan kesan tp skng ni langsung tiada tanda2 itu.. Cume yg ada hanyalah pada radar tentera yg menunjukkan pesawat MH370 telah berpatah balik menghala ke Selat Melaka.. Apa tujuan pesawat itu berpatah balik, juga tidak diketahui.. 

Disbbkan itu, mulalah timbulnye spekulasi itu dan ini.. Dan org awam mula lah menafsirkan bermacam2 tafsiran sehingga tafsiran mereka itu sebenarnye tidak membantu.. Malah mengeruhkan lg keadaan ada la... Haishhhh... Kesian Dania dgn org2 yg macam ni.. Tidakkah mereka fikir apa perasaan keluarga para penumpang pesawat MH307 itu? Ada jgk yg mengatakan kehilangan pesawat ini adalah agenda kerajaan dan isu politik.. Apa ni?? Xkan la benda2 mcm ni masih lagi nak bermain dengan politik.. Ini isu nyawa.. Please la wake up and open ur mind.. Don't think -ve think.. 

Sedih sgt Dania bile ada org yg berfikiran mcm tu.. Ia seolah2 tiada perasaan perikemanusiaan langsung.. Cyba bayangkan sekiranya keluarga korang yg berada dalam pesawat itu.. Apa perasaan korg skng ni? Sure sedih n berharap agar mereka kembali ke pangkuan keluarga.. Dan mase tu la korg akan berterima kasih kepada kerajaan kerana bertungkus lumus mencari dan menyelamat ahli kekuarga anda.. 

Dania bukan memihak mane2 parti politik Dania cume memberi gambaran jgn kite duk salah menyalah dan fitnah memfitnah.. Dalam keadaan macam ni seelok2 nye kite bekerjasama untuk mencari dan menyelamat pesawat ini walopn dengan hnya berdoa pd Yang Maha Esa.. Kerana hanya Allah S.W.T sahaja yg bisa membantu kite yg berada dalam kesusahan.. Marilah sama2 kite mendoakan keselamatan mereka..



No comments:

Post a Comment