27 September, 2011

di kala ini aku duduk termenung keseorangan mengenangkan kembali nasib yang menimpa diri ini dan juga apakah yang akan atau bakal berlaku terhadap aku...aku mengenangkan segala kejadian-kejadian yang telah menimpa aku sepanjang aku hidup dan membesar slama 25tahun ini..apabila aku duduk mengenangkan semuanya mula lah perkara yang paling perit bg aku aku muncul kembali..

aku mula terkenangkan kisah aku pada tahun 2009 yang memberi impak yang sangat mendalam buat aku dan keluarga aku..aku sendiri tidak menyedari akan tindakan aku yang terlalu mudah berkawan sehingga aku di tipu bulat2 oleh lelaki yang suke mengambil kesempatan atas kesempitan org lain..kajadian itu mnyebabkan aku trauma untuk berkawan dengan lelaki dan tidak mudah untuk aku mempercayai lelaki sehinggalah aku bertemu dengan I yang aku berkeyakinan akan melindungi aku seumur hidup aku..

kebanyakkan nye ramai yg berkata kpd aku, aku terlalu awal untuk menilai kebaikkan I tp mereka semua salah krn aku yg kenal dan tahu die mcm mana. I tidak lah seperti mana yang mereka fikirkan..setelah hampir 8 tahun perkenalan kami yang perhubungan hanyalah sebagai kawan aku yakin yg I bukan lah seorg lelaki yg jahat. die amat menghormati perempuan..untuk menzalimi perempuan memang jauh sekali..I mmg seorang yang penyayang dari mula persahabatan kami lagi..I banyak menaikkan semangat aku sekiranya aku mula lemah, lemah dengan dugaan dan segala kenangan pahit yang datang menyinggah dalam kotak fikiran aku..di saat aku merasa tertekan dan kemurungan I lah yang banyak me'release kan tekanan dan kemurungan aku..
skang ni, sekiranya I tiada di sisi aku, aku mula merasa kehilangannya..perasaan aku tiba-tiba menjadi takut..takut akan masa lalu aku menyinggah kembali di dalam kotak fikiran aku..aku x boleh berjauhan dengan I..kalau boleh aku inginkan I sentiasa berada disisi aku walau dimana dan di setiap saat aku berada dan terjaga..aku tidak boleh bayangkan seandainya I tiada di sisi aku buat selama-lamanya..aku selalu berdoa kepada Tuhan agar aku dan I tidak terpisah melainkan ia sudah ditakdirkan oleh Allah dan Allah menginginkan ianya terjadi..

 'Ya Allah Ya Tuhanku...Panjangkanlah usia perhubungan aku dan I agar kami bisa bersatu sebagai suami isteri yang sah di sisi Mu sehingga ke akhir hayat kami Ya Allah' amin amin ya rabbal alamin..........

sama-samalah kite mendoakan yang terbaik untuk pasangan ini..semoga pasangan ini bisa bersatu suatu hari nanti..

No comments:

Post a Comment